دیدار آیت الله اعرافی؛ مدیرحوزه های علمیه پیش از سفر به واتیكان با معظم له

حوزه علمیه باید در ارتباطات و امور بین الملل فعال باشد.گفتگو بین ادیان درطول تاریخ حتی زمان حضور ائمه (علیهم السلام) بوده است و باید این موضوع تقویت شود.

8456ea60-fa37-4b09-bf5c-196e3e6b61ac

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» مرجع عالیقدر جهان تشیع ضمن توصیه‌هایی به مدیرحوزه های علمیه پیش از سفر به واتیكان با اشاره به سفرهای خود به واتیكان و مذاكره با دو پاپ قبل از پاپ فعلی افزودند: متأسفانه اسلامی كه در اروپا معرفی شد با اسلام ما متفاوت است ما اسلام اهلبیت (علیهم السلام) را باید معرفی كنیم كه همیشه باب گفتگو را باز نگاه داشته و به مسائل مختلف از حقوق بشر تا محیط زیست و حقوق موجودات دیگر توصیه دارد.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مد ظله العالی با اشاره به جایگاه پاپ برای كشورهای غرب تاكید كردند: باید مسائل جهان مورد توجه واتیكان باشد و اظهار نظر كنند.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه خاطر نشان کردند: ما با همه ادیان آسمانی با برادری در كنار هم هستیم و با حفظ اصول خود و تاكید بر مشتركات می توانیم گام های اثر گذاری با توجه به حوادث سیاسی و فرهنگی و اخلاقی برداریم و طبیعتاً در برابر جنایات و نقض حقوق بشر و استكبار و استعمار مقابله نمایم.
معظم له در پایان ضمن دعای خیر و آرزوی توفیق برای آیت الله اعرافی فرمودند: ان شاء الله این سفر مقدمه ای برای هم افزایی بیش از پیش رهبران و اندیشمندان ادیان باشد.