حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی در درس خارج مسجد اعظم

متاسفانه مردم از نظر معیشت و گرانی در مضیقه هستند/ انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است و مردم بدانند ما به مسئولین تذكر میدهیم اما حرف ما به جای نمی رسد و آن را پخش نمی كنند

70d4cec7-64ce-4149-9ba8-36e77001c6a2

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز به مناسبت پایان سال درس خارج خود در مسجد اعظم ضمن سخنانی با تاکید بر اهمیت ضرورت پشتیبانی روحانیت از نظام مقدس جمهوری اسلامی فرمودند: یکی از وظایف مهم روحانیون و علماء حفاظت و پشتیبانی  از نظام اسلامی است چرا که نظام، نظام اسلامی است اما این امر محقق نمی شود مگر با خدمت به مردم و رفع مشكلاتشان.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به زحمات امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: امام رضوان الله تعالی علیه با زحمات فراوان و با حضور پرشور مردم در صحنه های گوناگون توانستند این انقلاب را به پیروزی برساند و دست آمریکا و صهیونیست ها را از این مملکت کوتاه کند از این رو باید به مردم رسیدگی كرد تا در آسایش باشند.

حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی در ادامه با توصیف حضور پرشور مردم در صحنه های گوناگون افزودند: حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) به مالک اشتر می‌گوید: که ای مالک! بدان ستون دین و اجتماع مسلمان ها و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند بنابراین توجه ات به مردم باشد و امام راحل و رهبری نیز همواره به مردم اهمیت می‌دهند. این مردم در هشت سال دفاع مقدس و در لحظه های حساس از انقلاب و نظام اسلامی جانانه دفاع کردند.

معظم له در ادامه با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم و گرانی فرمودند: متأسفانه مردم از نظر معیشت و گرانی در مضیقه هستند و انتظار ما از مسئولین رسیدگی به وضعیت موجود است چرا که مردم به ما می‌گویند که بلحاظ گرانی و سختی معیشت در رنج و سختی به سر می برند. ما باید قدر این مردم را بدانیم و به فکر آنها باشیم. دردشان را درک کنیم و به اندازه خودمان سعی کنیم از این مردم پشتیبانی شود.

حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی در ادامه افزودند: ما باید به مسئولین تذکر بدهیم چرا که مردم به ما مراجعه می کنند و می‌گویند چرا درباره وضعیت معیشت و گرانی شما حرفی نمی‌زنید، باید بگویم ما تذکر می دهیم  ولی متأسفانه تذکرات ما پخش نمی‌شود.

مردم بدانند که حوزه علمیه قم و ما طلبه ها با این مردم هستیم چون همین مردم هستند که تا به حال اسلام را حفظ کردند. اما حرف و صدای ما به جایی نمی رسد و این حرف ها را پخش نمی كنند.

 

70d4cec7-64ce-4149-9ba8-36e77001c6a2 1