دیدار رییس قوه قضاییه با معظم له

اجرای عدالت در جامعه امری مشکل است ولی نباید از اجرای آن غفلت کرد و دست از تلاش برداشت.

WhatsApp Image 2022-06-17 at 7.09.12 PM

حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای؛ رئیس قوه قضائیه.
 مشکلات مردم با جدیت حل و فصل شود.
 نباید جامعه اسلامی گرفتار ربا شود ربا جامعه را به تباهی می کشاند.
 بخش مهمی از مشکلات جامعه مربوط به بانک ها و مسئله ربا می باشد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس قوه قضائیه؛ حجه الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به عهد نامه امیرالمومنین (علیه السلام) به مالک اشتر منصب قضا و جایگاه قضاوت را بسیار مهم توصیف کرده و افزودند: حضرت امیرمومنان علی (علیه اسلام) به مالک اشتر فرمودند: کسانی را برای قضاوت انتخاب کن که در میان مردم افضل باشند و در رفع مشکلات مردم دلسوز و در هنگام اجرای حکم قاطع باشند. از این رو باید کسانی برای قضاوت انتخاب شوند که قاطع ترین افراد باشند و قوانین حقوقی را به خوبی بدانند.
 معظم له در ادامه پشتیبانی از قضات را بسیار ضروری دانسته و یکی از راه های اجرای عدالت در جامعه را وجود قضات آگاه و دلسوز بیان نمودند و خاطرنشان کردند: باید تلاش کرد مشکلات مردم با جدیت حل و فصل شود تا در جامعه تبعیض و بی عدالتی ریشه کن شود.
 مرجع تقلید شیعیان در ادامه با تاکید بر خدمت رسانی به مردم فرمودند: باید بدانیم ستون دین مردم می باشند و مردم سرافراز ایران در تمامی صحنه‌ها پشتیبان نظام مقدس اسلامی بوده و هستند و در تمام صحنه ها حضور فعال دارند از این رو باید در راس امر خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرد و مشکلاتشان رفع شود.
 مرجع عالیقدر جهان تشیع پیاده سازی آرمان های امام راحل را یکی از خواسته های مهم مردم و روحانیون بیان نمود و با انتقاد از بعضی نارسایی های موجود به مسئله گرفتن دیر کرد در بانک ها اشاره نمود و فرمودند: در اسلام ربا حرام است، نباید جامعه اسلامی بدان گرفتار شود.
 معظم له با اشاره به آثار سوء ربا بر جامعه خاطرنشان کردند: ربا هر جامعه ای را به تباهی و گمراهی می کشاند تولید و اقتصاد را نابود و باعث گسترش فقر در میان اقشار جامعه می شود، متاسفانه بخش مهمی از مشکلات جامعه مربوط به بانک ها و مسئله ربا می باشد و بنده بارها در این رابطه تذکر داده ام.
 مرجع عالیقدر جهان تشیع با تجلیل از خدمت صورت گرفته در دستگاه قضا فرمودند: تحول در دستگاه قضا در دوران شما محسوس است فکر و اندیشه شما در دستگاه قضا تاثیر گذار بوده و اینکه شما شخصاً پیگر مشکلات مردم هستید یکی از نقاط قوت شماست.

 حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس دستگاه قضا خاطر نشان کردند: امیدوارم با همت و تلاش شما شاهد اجرای عدالت در جامعه باشیم باید توجه داشت اجرای عدالت در جامعه امری مشکل است ولی نباید از اجرای آن غفلت کرد و دست از تلاش برداشت.