پیام حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدالظله العالی به مناسبت شروع سال تحصیلی جامعة المصطفی العالمیه

ایشان با تأکید بر این که اسلام در آغاز طلوع خود گروه و کادری را به عنوان مجاهدان تربیت نمودند، یادآور شدند: این مجاهدان در مقابل دشمنان اسلام به رزم پرداخته و برای حفظ اسلام گام برمی داشتند و همواره خداوند متعال گرمابخش وجود ایشان بودند.

Untitled 2

حضرت  آیت الله العظمی نوری همدانی مدالظله العالی در مراسم آغاز سال تحصیلی 1400-1399 جامعةالمصطفی که با موضوع تنوع بخشی به شیوه های آموزشی جامعةالمصطفی در دوره پساکرونا که بر بستر بر خط و به صورت پیام تصویری ارائه شد، تصریح کردند: شجره طیبه المصطفی روز به روز درخش بیشتری در جهان دارد.

ایشان با تأکید بر این که اسلام در آغاز طلوع خود گروه و کادری را به عنوان مجاهدان تربیت نمودند، یادآور شدند: این مجاهدان در مقابل دشمنان اسلام به رزم پرداخته و برای حفظ اسلام گام برمی داشتند و همواره خداوند متعال گرمابخش وجود ایشان بودند.

معظم ‌له در ادامه به احادیثی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله اشاره نموده و اذعان داشتند: همیشه باید دشمنان اسلام رعب و وحشت داشته باشند تا به خود جرات ندهند که در برابر اسلام صف آرایی نمایند؛ در گستره تاریخ مجاهدان اسلام با قدرت زیاد توانستند در راه وظیفه خود گام های مستحکمی بردارند.

این مرجع تقلید با بیان این که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به الهام از جانب خداوند، گروه فقهای راه اسلام و فراگیران ابعاد دین را تربیت نمودند، خاطرنشان کردند: ایشان مواریث انبیاء و ائمه علیهم السلام را حفظ، منتشر و بیان نموده، در اوج علم، دانش و فرهنگ اسلامی قرار داشتند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدالظله العالی افزودند: بر اساس آیات الهی از هر فرقه، طایفه و گروهی باید عده‌ای در مسیر تفقه دین قدم برداشته، اسلام را در تمام ابعاد فرا گرفته احکام اسلام را برای مردم بیان نمایند.

ایشان با اشاره به این که طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی باید فقه را خوب مطالعه نموده آشنا به فقه مقارن باشند، خاطرنشان کردند: طلاب و دانش پژوهانی که از 100 کشور جهان دور هم جمع شده اند از افتخارات جامعة المصطفی به شمار می روند؛ این عزیزان باید آشنا به امتیازات فقه اهل بیت علیهم السلام باشند.

معظم‌له ضمن معرفی کتاب های ارزشمندی برای آشنایی با اصول و چارچوب علمی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در کادرسازی و تربیت نیروی انسانی تصریح کردند: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در مسیر تربیت فقها سعی نمودند تا اندیشمندانی چون؛ شیخ مفیدها، شیخ طوسی و سید مرتضی ها را تربیت نمایند تا به درستی حافظ فرهنگ اصیل اسلامی باشند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدالظله العالی خاطرنشان کردند: دانشجویان عزیز که از کشورهای مختلف در جامعةالمصطفی تحصیل می کنند، لازم است تا در کنار آشنایی با فقه مقارن، کار خود را بر اساس اخلاص و معامله با خداوند متعال انجام دهند؛ با جدیت درس بخوانند، چرا که انسان های تنبل به هیچ جایگاهی دست نخواهند یافت. همت بلند و اراده قاطع، و اهتمام به نماز شب، تهجد و سحر خیزی و ارتباط با خدا نورانیت مثال زدنی را در دل انسان ایجاد می کند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از کلمات قضار نهج البلاغه و خطاب امیر المومنین علی علیه السلام به کمیل اشاره نمود ند و اذعان داشتند: هیچ وقت زمین از حجت خداوند خالی نیست و انقلاب اسلامی نیز حجت الهی بر روی زمین بود که در برابر کمونیست و کاپیتالیسم زمان که علیه دین صف آرایی کرده بودند ایجاد شد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدالظله العالی همچنین در ادامه افزودند: یک فقیه به یاری خدا و همت مردم، توانست قیام جهان گیری را رقم زده، شمه ای از اسلام ناب را بر عرصه زندگی جاری نماید؛ این بیداری در حال گسترش بوده، نور امیدی در دل کل آزادگان و مستضعفان جهان ایجاد نموده است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که تفقه در دین همچون هدیه‌ای الهی است که هیچ وقت کهنه نمی شود، اظهار داشتند: اخلاص و روح یقین و ایمان، علم و نورانیت خاصی را در دل انسان پدیدار می کند. جسم چنین انسان هایی در دنیاحضور داشته، روحشان با خداوند متعال ارتباط دارد و برای نشر حقیقت اسلام مردم را به دین دعوت می کنند. این انسان ها از چنان جایگاهی برخودار هستند که امیر المومنین علی علیه السلام اشتیاق دیدار ایشان را مطرح می سازد.

معظم ‌له با تأکید بر این که باید قدر و جایگاه حضور در جامعه المصطفی به عنوان شجره طیبه را غنیمت شمرده برای معرفی اسلام ناب به جهانیان کوشاتر از همیشه قدم برداریم، اظهار داشتند: بر اساس وعده الهی دنیا از آن انسان های صالح است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدالظله العالی در بخش پایانی سخنان ضمن تقدیر از مدیران و اساتید جامعه المصطفی تأکید کردند: ما خود را سربازان امام زمان(عج) می‌دانیم، لذا همواره باید در مسیر سربازی حجت خدا قدم های مستحکمی در نشر مبانی دینی برداریم.