پیام تسلیت مرجع عالیقدر حضرت آیت اللّه العظمی نوری همدانی دامت برکاته در پی ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت اللّه آقای حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی رحمت الله علیه

علمیت ایشان در ابعاد مختلف، تواضع و اخلاص، تقوی و زمان شناسی، صراحت لهجه در دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب موجب برجستگی آن مرحوم بوده است.

4523978
در پی ارتحال فقیه عالیقدر حضرت آیت اللّه آقای حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی رحمت الله علیه، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته پیام تسلیتی صادر نمودند.
متن پیام معظم له به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
انالله و اناالیه راجعون
خبر ارتحال فقیه عالیقدر آیت الله آقای حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی رحمت الله علیه موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید.
درگذشت آن عالم متقی بی شك ثلمه عظیمی است كه به راحتی قابل جبران نخواهد بود.
علمیت ایشان در ابعاد مختلف، تواضع و اخلاص، تقوی و زمان شناسی، صراحت لهجه در دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب موجب برجستگی آن مرحوم بوده است.
تربیت شاگردان فراوان و تأسیس مركز علمی و پژوهشی امام خمینی رحمت الله علیه و آثار قلمی متعدد و بیان مناظره های مستدل و محكم از خصوصیات ویژه ایشان بود.
در بیان دیگر مرحوم آیت الله مصباح سراسر عمر با ارزش خود را در راه ترویج مكتب اهلبیت علیهم السلام سپری كرد و از هیچ كوششی دریغ نكرد و میتواند بعنوان یك الگوی ارزنده برای طلاب محترم باشد.
ارتحال این دانشمند محترم و فقیه با اخلاص را به ساحت مقدس حضرت بقیة الله امام عصر عجل الله تعالی، مقام معظم رهبری، حوزهای علمیه و مجامع دیگر علمی و به شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه همسر و فرزندان و داماد محترمشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.
حسین نوری همدانی
١٧جمادی الاول ١٤٤٢