دیدار دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با معظم له

مردم از بیکاری به ستوه آمدند بنابراین تلاش کنید برای مردم اشتغال ایجاد کنید/ وزارت تعاون باید رفاه و خوشبختی را برای مردم به وجود آورد

photo_2021-09-02_11-01-06

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار با دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، این دیدار را توفیقی از جانب خداوند متعال دانسته و بیان کردند: جناب آقای عبدالملکی جزو حافظان قرآن است و این مزیت بسیار بزرگی است. در حدیث داریم که امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «کسی که قرآن را حفظ کند، اگر فکر کند نعمتی از این بالاتر است، کوچک را بزرگ و بزرگ را کوچک شمرده است».

معظم له افزودند: دومین مزیت شما این است که جوانترین وزیر دولت هستید. جوانی مسئله بسیار بزرگی است. پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «توصیه می کنم شما نسبت به جوانان نظر مثبت و مساعد داشته باشید».

مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان این مطلب که جوانان باتقوا از ذخیره های جهان اسلام است، گفتند: سومین مزیت شما جدیت در کار است. تواضع در برابر مردم و در کنار مردم و با مردم و برای مردم بودن از مزایای بسیار بزرگ است.

ایشان با اشاره به نامه 53 نهج البلاغه یادآور شدند: حضرت امیر مومنان (علیه السلام) در این نامه تاکید می کنند که مالک! بدان ستون دین، اجتماع مسلمانان و سپر برابر مردم، همین مردم هستند بنابراین میل و توجه تو نسبت به مردم باشد که مردمی بودند، با مردم بودن، در کنار مردم بودن، مشکلات مردم را درک کردن و رفع آنها یک مزیتی است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به اهمیت بیت المال گفتند: حضرت امیر مومنان(علیه السلام) همواره بر حفظ بیت المال تاکید می کردند. بنابراین باید سعی شود اسراف و تبذیری نباشد چون مسئولان محترم در نظام اسلامی رهبر و راهنمای مردم هستند و مردم در سبک زندگی خود به آنها نگاه می کنند. کسانی که مسئول هستند در همه کارها باید عدالت را محور قرار دهند. جنابعالی در همه کارها عدالت را محور قرار دهید چون امام سجاد 50 حق را بیان کردند که رعایت این حقوق، عدالت را تشکیل می دهد.

ایشان بیکاری را آفت جامعه اسلامی دانسته و افزودند: اینکه مردم از شما استقبال کردند و شما با خوشرویی با مردم برخورد کردید به این خاطر است که مردم از بیکاری به ستوه آمدند بنابراین تلاش کنید برای مردم اشتغال ایجاد کنید. مردم از گرانی رنج می برند که عمده دلیل آن هم پایین آمدن ارزش پول ایران است. سلام بنده را به آیت الله رئیسی برسانید و بگوئید اولین قدم رفع گرانی از جامعه است چراکه مردم چشم به شما دوختند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته خطاب به وزیر کار تاکید کردند: مجموعه زیرنظر شما باید رفاه و خوشبختی را برای مردم به وجود آورد. ما باید حکومت اسلامی را به مردم نشان دهیم بویژه آنکه دشمنان همیشه در کمین ما هستند و لحظه ای از کمین ما صرفنظر نمی کنند. آنها از نظر امکانات مالی در سطح بالا بودند و سعی کردند همیشه کدخدای جهان باشند اما ما سعی کردیم حکومت اسلامی را به جهان نشان دهیم.

در ابتدای این دیدار، دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های مختلف وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بیان اهداف و سیاست گذاری های این وزارت خانه در جهت ایجاد کسب و کار در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخته و به آسیب ها و مشکلات این حوزه اشاره کرد.