دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشوربا مرجع عالیقدرحضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی.

معظم له خدمات ناجا را در سطح بالایی دانسته و بیان داشتند: امنیت اولین و مهم ترین مسئله زندگی انسان است، چرا که همه کارها و پیشرفت های انسان و جامعه در بستر امنیت محقق می شود

photo_۲۰۲۱-۱۰-۱۳_۱۴-۳۷-۴۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور، خدمات ناجا را در سطح بالایی دانسته و بیان داشتند: امنیت اولین و مهم ترین مسئله زندگی انسان است، چرا که همه کارها و پیشرفت های انسان و جامعه در بستر امنیت محقق می شود. اگر امنیت نباشد، تمام اقدامات و کارها به نتیجه نمی رسد.

معظم له با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) گفتند: پیشوای ششم شیعیان می فرمایند: «سه چیزی که همه مردم به آن احتیاج دارند؛ اول امنیت، دوم عدالت، سوم فراوانی نعمت و از بین رفتن فقر و محرومیت است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع تصریح کردند: امنیت مالی، عرضی، حیثیتی و مملکتی بسیارمهم است. دومین مسئله مهم عدالت است چون در هر جامعه ای که عدل نیست، ظلم است. سومین مسئله مهم، فراوانی نعمت و از بین رفتن فقر و محرومیت است.

معظم له به نامه 53 نهج البلاغه اشاره کرده وعنوان کردند: این نامه خطاب به مالک اشتر برای اداره کشور مصر نوشته شده است؛ این نامه به عنوان منشور عالی برای اداره هر مملکتی در سازمان ملل بایگانی شده است.

آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته به نامه 33 نهج البلاغه به قصم بن عباس اشاره کرد و ابراز داشتند: «خبر رسانده اند که معاویه افرادی به مکه فرستاده به موسم حج که درآنجا اختلال ایجاد کنند، باید در آمادگی کامل باشید و تابع قوانین باشید و مطیع رهبر باشید. مبادا کاری کنید که بعد عذرخواهی کنید. در موقع نعمت و رفاه مشغول خوشگذرانی نباشید و در موقع سختی، سسست نباشید». بنابراین کار شما در حفظ امنیت مهم است. داعش و جنگ های نیابتی با هدف آشوب و برهم زدن امنیت است.

معظم له اشاره به سخنی دیگر از امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر گفتند: امام خطاب به مالک می فرمایند: «ای مالک! بدان که مردم ستون دین و اجتماع مسلمانان و سپر در برابر دشمن هستند». لذا باید قدر این مردم را دانست. امام رحمة الله علیه در فرمایشات خود می فرمایند که «این انقلاب را همین زاغه نشینان به ثمر نشاندند، کسانی که صبح ، چهار الی پنج نفر از خانه راه می افتادند و شب دو سه نفری برمی گشتند چون بقیه را در راه دین و انقلاب قربانی داده بودند. اینها از من چیزی نخواستند.»

آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته در پایان با تقدیر از اقدامات موثر نیروی انتظامی در حفظ امنیت جامعه ادامه دادند: کار شما بسیار بسیار مهم است و خدمت امنیت و حفظ ارزش های اسلامی بسیار مهم است که شما انجام می دهید.

در ابتدای این دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشوربا بیان خدمات و اقدامات نیروی انتظامی به تشریح برنامه این نیرو در جهت حفظ و ثبات امنیت در جامعه پرداخت.