دیدار حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با معظم له

امروز در دنیایی واقع شده ایم كه باید ائمه جمعه زمان شناس باشند/نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبین شود

175ae0e0-e3df-4fa7-9320-4f46373caac4

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر روز جمعه در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسئولیت ایشان فرمودند: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شایستگی های زیادی می باشید و ما از برنامه های كه گزارش داده اید و از نهاد نماز جمعه حمایت می كنیم.

معظم له به  تریبون  نماز جمعه را واسطه بین مردم و نظام دانستد كه به باید مسائل را تبین و تحلیل كنند و افزودند: باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد؛ مطالب دارای محتویات به روز وكامل و جامع در اختیار ائمه جمعه قراربگیرد.

مرجع تقلید شیعیان تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را ازمنابع عالی برای بهره مندی در خطبه های نماز جمعه نام برد و فرمودند: امروز در دنیایی واقع شده ایم كه باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما؛ یعنی مسائل آخرالزمان را خوب تحلیل كنند و به گوش مردم برسانند.

حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی تقویت نمازجمعه ها را بسیار ضروری دانسته و افزودند: نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است و امام جمعه باید مسائل را بشناسد و با رعایت موازین شرعی بیان كنند و تضعیف و تخریب این جایگاه را به بهانه های مختلف به مصلحت نیست.

معظم له  در ادامه فرمودند: باید مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشیم كه پیامبراكرم (صلی الله علیه و آله) عامل مشكلات در میان مسلمان را اختلاف و راه نجات وحدت امت اسلامی بیان نموده اند.

پیش از سخنان معظم له حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری؛ رئیس محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  گزارش جامعی از نهاد امامت جمعه بیان كردند.