دیدار حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان و آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان و ائمه جمعه این استان با معظم له

یکی از موهبت های نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری نماز جمعه در گوشه و کنار میهن اسلامی می باشد/برای خدمت به مردم باید از تمامی ابزارها استفاده نمود.

9b8fe6ad-b0b9-4b6e-a8a2-25dbe121fc31

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه استان با بیان جایگاه نماز جمعه در نشر معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) فرمودند: یکی از موهبت های نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری نماز جمعه در گوشه و کنار میهن اسلامی می باشد که فرصت های خوبی برای بیان احکام و معارف الهی و آگاهی نمودن اقشار مختلف جامعه نسبت به مسائل و موضوعات مهم منطقه و جهان اسلام و که توانست نیروهای مردمی را برای رفع مشکلات و دفع توطئه های دشمنان بسیج کند.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه به اهمیت جایگاه ائمه جمعه پرداختند و فرمودند: ائمه جمعه علاوه برداشتن فقاهت و تسلط بر آیات قرآن و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باید نسبت به زمان و اوضاع کنونی جهان اسلام آگاه و بصیر باشند، تا مطالب بروز و مطابق با نیازهای جامعه برای مردم بیان کنند و مشكلات جامعه و دردهای مردم را بیان كند و خواسته آنها را به مسئولان برسانند و درچارچوب شرع و قانون مطالبه گری كنند.
معظم له در ادامه تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را به عنوان عالی ترین منابع برای خطبه های نماز جمعه در زمان کنونی نام برد و فرمودند: باید در جهت ترویج و نشر فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) از این کتاب ها استفاده نمود و مردم را از چشمه های زلال سخنان حضرات معصومین (علیهم السلام) بهرمند نمود. امروز دشمنان اسلام با تمام توان به مقابل با اسلام ناب محمدی برخوسته اند و با ایجاد شبهات به دنبال مقاصد شوم خود هستند، از این رو باید بر اساس منطق اسلام و قرآن به این شبهات پاسخ داده شود.
حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی در ادامه به ائمه جمعه توصیه فرمودند: برای خدمت به مردم باید از تمامی ابزارها استفاده نمود و یکی از خصوصیات ائمه جمعه و روحانیت در کنار مردم بودن و متواضع بودن خصوصاً در رابطه با نسل جوان جامعه است. باید در میان مردم بود و به سخنان و درد دل های آنان گوش داد و در حد توان باید در رفع مشکلات مردم تلاش نمود.