دیدار حجت‌الاسلام غلام رضا عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور و جمعی از مبلغین ایام فاطمیه با معظم له

در ایام فاطمیه باید مردم را از مبانی امامت و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) آگاه نمود.

bf47f6c8-19a5-406e-8a06-ba44966d1046

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام غلام رضا عادل و جمعی از مبلغین ایام فاطمیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمودند: در آیات قرآن و سیره اهل بیت (علیهم السلام) موضوع کادر سازی و تربیت نیروهای کارآمد تاکید شده است، چرا که اسلام دینی کامل و به تمام ابعاد توجه کرده است.خداوند در آیه 104 سوره نساء می فرماید: باید در میان مسلمانان جمعیتی شکل گیرد که مردم را به امر به معروف و کارهای صالح و خیر دعوت نمایند. برای تشکیل چنین گروهی نیاز به آموزش و تعلیم افراد با استعداد می باشد و از این آیه اهمیت کادر سازی معلوم می شود.
مرجع تقلید شیعیان با بیان اهمیت جایگاه تبلیغ در ایام فاطمیه فرمودند: ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) فرصت مناسبی برای بیان معارف اسلام ناب محمدی می باشد و در این ایام باید مردم را از مبانی امامت و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) آگاه نمود و ضرورت نیاز جامعه به رهبری و حقیقت امامت و اهمیت هدایت را برای مردم بازگو کرد.
معظم له در ادامه افزودند: ائمه معصومین (علیهم السلام) بر مناظره و گفتگوی سازنده سفارش کرده اند تا مطالب گفته شود و حقیقت روشن شود از این رو با توجه به آیات قرآن و فرهنگ ائمه معصومین (علیهم السلام) و بر اساس حقایق باید میان مسلمانان گفتگو و ارتباط برقرار شود.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» در ادامه به خطبه فدکیه حضرت زهرا (علیها السلام) اشاره نمود و فرمودند: حضرت زهرا (علیها السلام) در این خطبه از حقانیت امیرالمؤمنین (علیهم السلام) دفاع نمودند و ثابت کردند که مخالفان آن حضرت غاصب می باشند. از این رو یکی از سرمایه های مهم مبلغین در این ایام، خطبه فدکیه ایشان است که باید برای مردم به دقت تبین و گفته شود.