مساجد کانون فعالیت‌ها و حرکت‌های جامعه اسلامی باشد

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر حضور روحانیون فعال و ممحض در امور مساجد در مسجدهای کشور گفتند: کسانی باید در جایگاه امام جماعت قرار بگیرند که مجتهد، فقیه، مجاهد و مبارز باشند.

IMG_8955x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه مساجد در صدر اسلام کانون اتخاذ تصمیمات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و جهادی بود، گفتند: پیامبر اکرم(ص) از همان ابتدا مساجد را کانون فعالیت های اسلامی قرار دادند.

معظم له با اشاره به اینکه امروز مساجد کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اظهار داشتند: متولیان مساجد در نظر داشته باشند که باید برنامه های با محتوا و جذابی را در مسجد اجرا کنند تا جوانان به این مرکز مهم جذب شوند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر لزوم سرمایه گذاری بر ظرفیت های بی نظیر مساجد کشور ابراز داشتند: امروز باید برنامه های قرآنی و روایی بیشتری در مساجد اجرا شود؛ باید نمازهای جماعت را در سه وعده در مسجد برگزار کنیم تا فرهنگ نماز اعتلا پیدا کند؛ متأسفانه امروز در برخی مساجد نماز صبح برگزار نمی شود و این مسأله بسیار ناپسند است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه مساجد باید همانند صدر اسلام کانون همه فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قرار گیرد، افزودند: نماز جماعت از ظرفیت های بسیار بی نظیر اجتماعی برخوردار است.

ایشان خاطرنشان کردند: امروز باید ائمه جماعاتی که وقت خود را صرف احیای ظرفیت های مساجد می کنند در مساجد کشور استفاده شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی تأکید کردند: امروز باید مساجد پایگاه های شکوفاسازی انقلاب دانسته شده و متولیانش نیز انقلابی باشند؛ باید باور کرد که کسانی می توانند مساجد را همانند صدر اسلام احیا کنند که ایمان، تقوا و جهاد فی سبیل الله داشته باشند.

معظم له با تأکید بر حضور روحانیون فعال و ممحض در امور مساجد در مسجدهای کشور یادآور شدند: زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی به دست ائمه جماعات است، بنابراین کسانی باید در جایگاه امام جماعت قرار بگیرند که مجتهد، فقیه، مجاهد و مبارز باشند.

ایشان در پایان عنوان کردند: امروز باید در همه عرصه ها و بخش ها از مدیران انقلابی استفاده صورت بگیرد تا ارزش های انقلاب اسلامی روز به روز زنده تر و پویاتر شود.