پیام معظم‌له به “کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری”

آمریکا اگر نفوس انسانی برایش مهم است، چرا برای اشغال افغانستان و بدست گرفتن تجارت مواد مخدر جهان با توجه به اینکه بعد از آمدن آمریکا به افغانستان کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در این کشور چهل برابر شده است، تا کنون دهها هزار نفر از مردم مظلوم این کشور را به شهادت رساندند؟ آمریکا تا کنون بیش از 60 حکومت ملی و مردمی را در جهان سرنگون کرده و عوامل خود را بجای آن ها نشانده است و همانطور که گفته شد، کتاب جنایات آمریکا یک کتاب قطور است و در این مقال نمی گنجد.

5d1b022f43b29

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذینَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هذِهِ القَریَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنكَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنكَ نَصیرًا (آیه 75، سوره نساء)

و چرا شما در راه خدا و در راه نجات مردان و زنان و کودکان مستضعف، نمی جنگید... همان افراد ستمدیده ای که می گویند خدایا ما را از این شهری که اهلش ستمگرند نجات بده و از جانب خود برای ما یاور و سرپرستی قرار بده تا ما را نصرت بخشد.

یکی از موضوعاتی که در مکتب حیات بخش و انسان ساز اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، این است که انسان جبهه خود را بشناسد. آیا در کنار مسلمانان و مستضعفین و مظلومین است، یا در کنار مستکبران و ستمگران و ظالمان؟ در قرآن کریم پیوسته هشدار داده شده است که مبادا دشمنان دین خدا را به دوستی برگزینید

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَ تُریدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَیْکُمْ سُلْطاناً مُبیناً (آیه 144، سوره نساء)  ای کسانی که ایمان آورده اید، کافران را به جای مومنان دوست خود نگیرید. و یا در جای دیگر می فرماید:

یَآ أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ و النَّصَارَی أوْلِیَآءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ (آیه 51، سوره مائده)

قرآن کریم صراحتا می فرماید ای مومنان یهود و نصاری را دوستان خود نگیرید که برخی از آنها دوست و همدست یکدیگرند، و هر کس از شما آنها را به دوستی خود برگزیند قطعا در زمره آنها خواهد بود و خداوند ظالمان و ستمگران را هدایت نخواهد کرد.

و یا در سوره فتح می فرماید:

مُحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّآءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَیْنَهُمْ

یعنی کسانی که رسالت پیامبر اکرم صلی الله را قبول دارند و دوست دارند با او محسوب شوند، شیوه حضرتش آن بوده است که در مواجهه با کفار به سرسختی عمل می کردند و در برابر مسلمانان و مومنان بسیار نرم خو و مهربان بودند.

حال شما ببینید آیا اکثریت سران و حاکمان کشورهای اسلامی به این آیات قرآن عمل می کنند یا نه برعکس با دشمنان طرح دوستی دارند؟ و با صهیونیسم و آمریکا که مصداق اتم و اکمل یهود و نصاری امروز هستند نهایت همدلی و همکاری را دارند و با مسلمانان و مومنان و مظلومان در جنگ و ستیز هستند و بر مردم خود نیز رحم نمی کنند و یک نمونه ی آخر آن را دیدید که رژیم سعودی سی و چند نفر از جوانان پاک و مومن را به اعدام محکوم کردند و گردن زدند.

امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السلام در حالی که در بستر شهادت آرمیده بود به فرزندانش وصیت می فرماید: کونوا للظالم خصما، و للمظلوم عونا. یعنی همواره باید دشمن ظالمان و یاور مظلومین باشید.

آن حضرت در نامه شان به مالک اشتر که فرمانروای مصر شده بود می فرمایند: مقداری از وقت خود را در اختیار ضعیفان و محرومان قرار بده و درهای دارالعماره را باز بگذار تا مردم آزادانه و بدون موانع نزد تو بیایند و مشکلات خود را با تو در میان بگذارند تا شخصا بتوانی به کارها و گرفتاری های ایشان رسیدگی نمایی چرا که من بارها از رسول خدا شنیدم که می فرمود: لن تُقَدّسَ أُمة لا یُؤْخَذ للضعیف فیها حقّه من القوىّ غیرمُتَتَعْتِعٍ. یعنی امتی که حق ضعیفان را از زورمندان با صراحت و بدون خوف و ترس نگیرد هرگز پاک نمی شود و روی سعادت را نمی بیند و روی سعادت را نمی بیند. پس بنابراین حقوق بشر واقعی در اسلام محقق می شود و این آیات قرآن است که پیوسته انسان را به حمایت از ضعفا و مظلومین و مستضعفین فرا می خواند و به مبارزه با استکبار و ستمگران و ظالمین دستور می دهد و یک انسان مسلمان باید همیشه در کنار مظلوم و بر علیه ظالم باشد.

نامگذاری هفته دوم تیر ماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی است برای بازشناسی جنایات وحشتناک مدعیان دروغین حقوق بشر که به فرموده رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته) اگر کسی بخواهد جنایات آمریکا را بنویسد یقینا یک کتاب قطور خواهد شد.

منافقین کوردل، این عوامل آمریکایی جنایتکار در ششم تیرماه 1360 به جان رهبر معظم انقلاب سوءقصد داشتند و ایشان را ترور کردند. که الحمدلله خدای متعال وجود ایشان را از این حادثه محفوظ داشت و فردای آن روز یعنی در هفتم تیرماه 1360 در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی بمب گذاری کردند و شهید آیت الله بهشتی و هفتاد و دو نفر از یارانش را مظلومانه به شهادت رساندند و بمب گذار این حادثه نیز سالها در پناه حمایت کشورهای اروپایی در آنجا زندگی می کرد و عجیب آن است کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، هم اکنون صدها نفر از منافقین که دستشان به خون هفده هزار نفر از بیگناهان آلوده شده است را در دامان خود می پرورانند و از آنان برای ماموریت های تروریستی در جهان استفاده می کنند.

از جمله جنایات مهم آمریکا در هفتم تیرماه 1366 بمباران شیمیایی سردشت و کشتن هزاران نفر از مردم مسلمان و اهل تسنن ما توسط صدام جنایتکار بود که پیوسته مورد حمایت و پشتیبانی آمریکا در طول جنگ تحمیلی قرار داشت و از همه واضح تر شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران در دوازده تیرماه 1367 در خلیج فارس بود که توسط ناو آمریکایی زده شد و بیش از 290 نفر از مردم عادی که حدود 60 نفر آن ها کودک بودند بر فراز آسمان کشته شدند و به دریا فروریختند.

آمریکا برای اینکه جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهد، مردم مظلوم کردستان را مورد حمله شیمیایی قرار داد و یا هواپیمای مسافربری را سرنگون کرد که اینها از لحاظ نظامی هیچ ارزشی ندارد و فقط ضعیف کشی محسوب می شود. حال باید پرسید که اکنون چه شده است، هنگامی که بعد از گذشت 31 سال از آن حادثه، هواپیمای غول پیکر جاسوسی آمریکا به محض تجاوز به حریم هوایی ایران مورد اصابت موشک پاسداران اسلام قرار می گیرد، هیچ غلطی نمی تواند بکند و برای توجیه ناتوانی خود می گوید ما دیدیم 150 نفر کشته می شوند از حمله صرفنظر کردیم! یا للعجب شما اگر به فکر نفوس انسان ها هستید چرا هواپیمای مسافری را زدید و 290 نفر را یکجا به شهادت رساندید؟

آمریکا اگر نفوس انسانی برایش اهمیت دارد، چرا با حمله اتمی به ژاپن دویست هزار نفر را یکجا کشتند و هزاران نفر دیگر را سالیان سال به درد و الم مبتلا کردند و معلول نمودند؟ آمریکا اگر نفوس انسانی برایش مهم است چرا تنها در یک روز 125 هزار ویتنامی را قتل عام کرد، آن هم بعد از آنکه اعلام کرده بود به مناسبت سال نوی میلادی، 48 ساعت جنگ ویتنام را متوقف می کند و همین که مردم از پناهگاه ها خارج شدند، بمباران ها را شدیدا آغاز کرد و دهها هزار نفر را قتل عام کرد؟

آمریکا اگر نفوس انسانی برایش مهم است چرا تا کنون میلیون ها نفر از سرخپوستان آمریکا را به خاک و خون کشیده و همین الان هم بیش از سی میلیون سرخ پوست تحت ظلم و ستم آمریکا هستند و از بسیاری حقوق اجتماعی محرومند و در زندان های مخوف تحت شکنجه قرار می گیرند! آمریکا اگر نفوس انسانی برایش مهم بود، چرا در طول سالیان اشغال عراق بارها مردم مظلوم و بی پناه را به گلوله می بستند؟

آمریکا اگر نفوس انسانی برایش مهم است، چرا برای اشغال افغانستان و بدست گرفتن تجارت مواد مخدر جهان با توجه به اینکه بعد از آمدن آمریکا به افغانستان کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در این کشور چهل برابر شده است، تا کنون دهها هزار نفر از مردم مظلوم این کشور را به شهادت رساندند؟

آمریكا اگر نفوس انسانى برایش مهم است چرا در برابر قتل عام فلسطینى ها توسط صهیونیستها در مقاطع مختلف نه تنها هیچ اقدامى نكرده بلكه همواره قطعنامه هاى محكومیت رژیم صهیونیستى را در سازمان ملل وتو كرده است. آمریكا اگر نفوس انسانى برایش مهم است چرا با هواپیماها و تسلیحات خود دولت ظالم سعودى را در كشتار روزانه كودكان و مردم محروم و گرسنه یمن یارى مى كند ، كجاى این جنایات با حقوق بشر سازگار است؟!

آمریکا تا کنون بیش از 60 حکومت ملی و مردمی را در جهان سرنگون کرده و عوامل خود را بجای آن ها نشانده است و همانطور که گفته شد، کتاب جنایات آمریکا یک کتاب قطور است و در این مقال نمی گنجد.

اینجانب از تلاش دست اندرکاران همایش بین المللی حقوق بشر آمریکایی که سعی دارند چهره واقعی و جنایتکارانه آمریکا را به ملت ها نشان بدهند، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم و توفیقات هر چه بیشتر آنها را در تحقق اهدافشان از درگاه الهی مسئلت می نمایم.

لعنه الله علی الظالمین

حسین نوری همدانی