مردم کشمیر با مقاومت بر توطئه های دشمنان غالب خواهند شد

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مسأله کشمیر را نتیجه توطئه انکلیس و استعمار دانستند و گفتند: یقینا با شعار هیهات منالذلة و مقاومت مردم کشمیر غالب خواهند شد و عزت و عظمت پیدا خواهد کرد.

IMG_3076x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای کشمیر با بیان این که باید از عاشورا درس عزت و مقاومت بگیریم، گفتند: مسلمانان باید عزت خود را حفظ کنند.

ایشان افزودند: هیهات منالذلة سیره سیدالشهدا(ع) است و تا زمانی که این مسیر را در پیش نگیریم در برابر دشمنان و بدخواهان به نتیجه نخواهیم رسید، بر اساس آموزه های دینی زندگی که ذلیلانه باشد عار است و انسان باید در مسیر حق مبارزه کند.

معظم له با اشاره به توطئه های انگلیس استکبار در شبه قاره هند و کشمیر گفتند: سابقا هند، پاکستان و بنگلادش یک منطقه بود اما آن را تقسیم کردند و وضعیت فعلی کشمیر را پیش آوردند تا همیشه اختلاف و تفرق در آنجا وجود داشته باشد.

ایشان ادامه دادند: با این توطئه دشمن سعی در تحریک کشورهای مجاور داشت تا اختلاف وجود داشته باشد و تضعیف شویم، وظیفه امروز این است که قاطعانه در برابر ذلت بایستیم و در برابر توطئه های دشمن مقاومت کنیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که ما از مظلومان و محرومان حمایت می کنیم، ابراز داشتند: هدف انقلاب اسلامی نجات مستضعفان از چنگال مستکبران بوده است و ایران طرفدار و حامی مظلومان است.

ایشان عنوان کردند: ما پشتیبان مظلومان دنیا هستیم، مردم کشمیر باید مقاومت کنند و سیره اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ امروز همه باید برای حمایت از مظلومان در صحنه باشند و مردم کشمیر هم نباید زیر بار ذلت بروند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کردند: خداوند متعال به مسلمانان عزت داده است و مسلمین باید مجاهد و مبارزه باشند، همه باید از عاشورا درس عزت و مقاومت بگیریم و امیدواریم مشکلات مردم کشمیر هم حل شود، یقینا با شعار هیهات منالذلة و مقاومت مردم کشمیر غالب خواهند شد و عزت و عظمت پیدا خواهد کرد.