کمیته امداد فقر را ریشه کن کند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که نباید در جامعه اسلامی فقر وجود داشته باشد، گفتند: کمیته امداد باید در راستای اهداف امام راحل برنامه ریشه کن کردن فقر را در دستور کار داشته باشد.

IMG_5869x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، ایشان ظهر امروز در دیدار رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت خدمت به مردم گفتند: حضرت امام کمیته امداد را به عنوان شجره ای طیبه تأسیس کردند تا با کمک به طبقات ضعیف فقر از کشور ریشه کن شود.

ایشان افزودند: اسلام می گوید جهل، فقر و ظلم نباید در جامعه وجود داشته باشد چرا که نقایص جدی یک جامعه هستند، در نظام اسلامی باید عدالت حاکم شده و تبعیض و ظلم وجود نداشته باشد، اسلام برای ساختن یک جامعه کامل و برومند سعی می کند که این نقایص را از بین ببرد.

معظم له با بیان این که همه افراد در جامعه اسلامی باید از زندگی نسبتا مرفهی برخوردار باشند، اظهار داشتند: کار کمیته امداد بسیار مهم و بزرگ است و در جهت ریشه کن کردن فقر و کمک به ضعفا اقدام می کند.

ایشان ادامه دادند: اقدامات کمیته امداد باید در راستای اهداف امام راحل باشد که فرمودند فقر باید از بین برود، کار کمیته امداد مردمی است یعنی مردم اعتماد دارند و پول خود را به کمیته امداد می دهند تا خرج کند و این مردمی بودن بسیار مهم است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر توانمندسازی مددجویان ابراز داشتند: باید کمک ها انجام شود اما برنامه اصلی کمیته امداد باید توانمندکردن افراد باشد تا خودشان بتوانند کار کرده و نیازهای خود را برطرف کنند.
ایشان با تأکید بر بی نیاز کردن کشور از دیگران عنوان کردند: اسلام می فرماید اگر کسی محتاج به دیگران شد اسیر آن ها است از این رو می فرماید کاری کنید که هیچ نیازی به بیگانگان نداشته باشید و خود را قوی و غنی کنید.