انتظار مردم از قوه قضاییه برخورد قاطع و بدون تعارف با مفسدان است

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تجلیل از اقدامات آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد، بر لزوم برخورد بی تعارف با مفسدان و اخلالگران اقتصادی تأکید کردند.

IMG_6450x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، ایشان ظهر امروز در دیدار رییس دادگستری استان قم با بیان این كه مسأله قضا از مسائل مهم جامعه اسلامی است، گفتند: امیرمؤمنان(ع) می فرماید با فضیلت ترین افراد باید برای مسند قضاوت انتخاب شوند.

ایشان افزودند: قاضی باید مجتهد و فقیه باشد اما در موارد ضرورت می توان از افراد منصوب فقیه استفاده کرد و الا قضاوت صحیح نخواهد بود، اسلام اجازه نمی دهد که هرکسی وارد این جایگاه های حساس شده و در زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

معظم له با بیان این که قاضی باید از نظر تقوا و تعهد در سطح بالایی قرار داشته باشد، اظهار داشتند: باید به شرایط قضاوت و افرادی که انتخاب می شوند توجه لازم را داشته باشیم تا نتیجه این انتخاب درست در جامعه نمایان شود.

ایشان با تجلیل از اقدامات قاطع رییس دستگاه قضا در مبارزه با فساد ادامه داد: الحمدلله از وقتی که آقای رئیسی ریاست دستگاه قضا را بر عهده گرفت امید مردم بیشتر شد چرا که دارای جامعیت در کار است و تخصص و تعهد دارد؛ خوشبختانه آقای رئیسی در کار خود موفق هستند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع حلم و صبر را از دیگر ویژگی های قاضی تراز اسلامی دانستند و ابراز داشتند: قاضی باید در مسیر کار خود دقیق و قاطع باشد تا بتواند بدون توجه به حواشی به پرونده های رسیدگی های لازم را داشته باشد.

ایشان با تأکید بر رسیدگی سریع و دقیق به پرونده ها عنوان کردند: گاهی پرونده ها چند سال در دستگاه قضایی باقی می ماند و روند طولانی رسیدگی به پرونده ها برای مردم ملال آور است، از این رو باید سعی شود تا دقت و سرعت توأم باشند و شاهد پرونده های معوق در دستگاه قضایی نباشیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی پیشگیری از وقوع جرم را مهمتر از برخورد با جرایم دانستند و خاطرنشان کردند: باید برای پیشگیری از وقوع جرایم برنامه ریزی دقیق تری انجام شود تا جرمی صورت نگیرد که نیاز به رسیدگی داشته باشد؛ کسی نباید جرأت ارتکاب جرم داشته باشد.

ایشان اضافه کردند: امروز مردم به اقدامات دستگاه قضا توجه دارند، باید مشخص شود که چه اندازه جلوی قاچاق گرفته شده است؟ مردم انتظار دارند با کسانی که اخلال اقتصادی ایجاد کردند و احتکار داشتند برخورد قاطع شود، سؤال می شود که چه برخوردی با محتکران صورت گرفته است؟

معظم له با بیان این که مردم از نظر معیشت و وضعیت اقتصادی در مضیقه هستند، گفتند: به عنوان مثال می شد اگر اجناس احتکار شده ای ضبط می شود در اختیار فقرا و طبقات ضعیف قرار داده شود، مردم منتظر برخورد جدی و قاطع با مفسدان اقتصادی هستند.