زندگی علما در حد متوسط مردم باشد

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه دوری از اشرافیت از وظایف علماست، گفتند: نباید در برابر سلطه گری های استکبار سکوت اختیار کنیم.

1661dbc9-e615-47c8-bc0a-708bd4de0a9a

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، ایشان صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی العالمیه که امروز در سالن قدس مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، دوری از اشرافی گری را یکی از وظایف علما دانستند و اظهار داشتند: زندگی علما باید در حد متوسط زندگی مردم باشد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع افزودند: رفتار عالمان دین باید برادرانه و متواضعانه باشد و علما باید خدمتگزار مردم و در کنار آنها باشند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه نباید در مقابل سلطه گری های استکبار سکوت اختیار کرد، گفتند: وظیفه داریم در برابر واگذاری مسجدالاقصی و اراضی جولان به صهیونیست ها ایستادگی کنیم.

ایشان حوزه های علمیه را مورد توجه ائمه معصومین(ع) دانستند و افزودند: حوزه علمیه با سایر مراکز علمی تفاوت دارد و باید با قداست به آن نگاه کرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه تحصیل در حوزه علمیه دارای دو مرحله طلبگی و فقاهت است، عنوان کردند: اخلاص، همت بلند، اراده، دوری از تنبلی، استقامت و احترام به استاد لازمه موفقیت در مسیر طلبگی و رسیدن به فقاهت است.

ایشان با اشاره به اینکه گام اول در مسیر طلبگی اخلاص است، گفتند: با اخلاص علم برکت پیدا می کند و بدون اخلاص طلبه توفیقی پیدا نمی کند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه طلاب باید از ابتدای تحصیل درصدد فقاهت و مقامات عالی علمی باشند، اظهار داشتند: مسیر طلبگی راه شیخ مفیدها و شیخ طوسی هاست و طلاب باید جدیت و کوشش فراوانی در این راه به کار بگیرند.

معظم له با بیان اینکه تمامی فعالیت های طلاب باید براساس نظم صورت گیرد، ابراز کردند: کسی که اراده لازم را ندارد محکوم به عقب ماندن است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی به اهمیت ادبیات عرب و ادبیات فارسی در پیشرفت علمی طلاب اشاره کردند و افزودند: یکی از کتاب هایی که طلاب باید با آن آشنا باشند کتاب نهج البلاغه است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع علم کلام را از علوم اساسی و ریشه ای دانستند و عنوان کردند: اولین وظیفه طلاب پرداختن به مسائل علم کلام و مباحث ایمان و اعتقاد است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اینکه شبهه های فراوانی در سطح جامعه وجود دارد، گفتند: طلاب باید با تقویت قوه برهان و استدلال خود شبهات موجود در میان مردم را پاسخگو باشند.

ایشان با اشاره به اهمیت تقویت درس اخلاق در حوزه های علمیه، عنوان کردند: همه طلاب خواهر و برادر باید تلاش کنند تا به عنوان فقیه پا به اجتماع بگذارند تا بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشند.

معظم له به ضرورت بازگشت طلاب خارجی به کشورهای خود برای تبیین معارف اسلام اشاره کردند و افزودند: زمان شناسی و شناخت دشمن از ویژگی های لازم طلاب در دنیای امروز است.