بعضی از مسوولان با ضعف مدیریت، كارنامه انقلاب را زیر سوال می برند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی: عده ای تذكر و بیان مشكلات را سیاه نمایی می دانند اما باید ضمن بیان خدمات نظام و انقلاب كه با گذشته قابل مقایسه نیست ضعف ها و كم كاری ها را بیان كرد و علما وظیفه دارند مشكلات مردم را به گوش مسوولان برسانند.

IMG_5426 copy

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان فرازی از خطبه شقشقیه (خطبه سوم نهج البلاغه) فرمودند: خدا از علما عهد و پیمان گرفته است كه در مقابل ظلم ظالم و حق كشی مظلوم سكوت نكنند.

ایشان در ادامه فرمودند: امروز وظیفه علما رساندن حرف مردم به گوش مسوولان است، اگر چه رسانه منعكس نمی كند و اگر هم به گوش مسولان برسد عمل نمی كنند ولی ما باید بگوییم تا مردم بدانند حوزه و رهبری تذكر می دهند و بفكر مردم هستند و مشكلات را می دانند.

ایشان ضمن انتقاد شدید از گره زدن مشكلات به تحریم فرمودند: چهل سال است كه این مردم تحریم هستند و مقاومت كردند اما مسولان بدانند آنچه موجب ناراحتی است تبعیض است، بی عدالتی است، چطور یك نفر ده ها میلیون حقوق بگیرد و دیگری حقوق مختصر دریافت كند وكفاف چند روز اول زندگی را نكند؛ درست است تخصص در دست مزد ملاك است اما باید توجه داشت كه این كارگر هم زحمت می كشد و از جان مایه می گذارد، باید حقوق او را هم افزایش داد.

معظم له در ادامه فرمودند: مسوولان باید هر جا كه زمینه مشكلات را می بینند برای رفع آن تلاش كنند نه اینكه منتظر باشند كه آن مشكل انقدر بزرگ شود و موجب خسارت و تخریب بشود و برای مردم زحمت ایجاد كند، بعد حل نمایند. الان چند سال است منطقه ای از اهواز مشكل دارند و فریاد می زنند ولی مسولان توجه نكردند، تا اینكه مشكل ایجاد شد آن هم با دستور رهبری ورود پیدا كردند تا حل شد. درد مردم اهواز باید قبل خرابی رسیدگی می شد.

این مرجع تقلید با استناد به بیان حضرت امیر علیه السلام فرمودند: مسوولی كه خودش در رفاه باشد درد مردم را نمی فهمد. مسولان سطح زندگیشان باید هم سطح مردم ضعیف جامعه باشد.