طلاب نسبت به رفع نیازها و شبهات جامعه اهتمام داشته باشند

حضرت آیت الله العظمی همدانی وظیفه و رسالت امروز روحانیت را سنگین توصیف و تأکیدکردند که طلاب نسبت به رفع نیازها و شبهات جامعه اهتمام داشته باشند.

IMG_7852x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع ظهر امروز در دیدار آیت الله رشاد و جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) تهران تربیت طلاب علوم دینی را کاری مهم و اثرگذار دانستند و گفتند: امروز باید افرادی را تربیت کنیم که پاسخگوی همه نیازها و شبهات باشند.

ایشان افزودند: امروز شهرستان ها به ویژه تهران باید دارای عالمان بزرگ و تأثیرگذاری باشند تا رسالت خود را انجام دهند چرا که حضور عالمان عامل و با تقوا اثر ویژه ای در جامعه خواهد داشت.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که مدیران حوزه ها باید با حالت پدری برای طلاب داشته باشند، اظهار داشتند: اساتید و مدیران نقش به سزایی در تشکیل شخصیت و تربیت طلاب دارند و باید به این موضوع توجه شود.

ایشان ادامه دادند: با همت، اخلاص و مجاهدت باید در مسیر طلبگی گام برداریم تا بتوانیم خادم خوبی برای اسلام و انقلاب باشیم، نخستین شرط مسیر طلبگی اخلاص و انجام دادن کار برای رضایت الهی است، همت، نظم، مجاهدت و تلاش بی وقفه از دیگر شاخصه های موفقیت در مسیر طلبگی است.

معظم له ابراز داشتند: خداوند متعال قبل از این که از جاهلان پیمان بگیرد تا علم بیاموزند از علما پیمان گرفته تا علم خود را در اختیار دیگران قرار دهند، وظیفه روحانیت به ویژه در شرایط فعلی بسیار سنگین است و باید با شناخت دقیق وظایف خود رسالتمان را درست انجام دهیم.

ایشان عنوان کردند: نباید بزرگان و اساتید را فراموش کنیم و بدانیم که برکت علم در تعظیم استاد است و هر اندازه انسان استاد را بیشتر تعظیم کند برکت علمی بیشتری پیدا خواهد کرد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تأکید بر آگاهی و هوشیاری طلاب و حوزه های علمیه خاطرنشان کردند: دنیای امروز به جنگ ما آمده و شناخت دوست و دشمن و نشان دادن مسیر به مردم کار مهمی است.