لزوم تربیت طلاب برای فعالیت تقریبی

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر تقویت ارتباطات امت اسلامی به ویژه علمای اسلام گفتند: : ائمه طاهرین(ع) ما را به ارتباط با مذاهب دیگر با حفظ اصول راهنمایی کردند. باید توجه كرد هرگونه ارتباط میبایست بر مبنای شناخت اهلبیت و معرفی اسلام ناب باشد.

IMG_8220x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار دبیرکل جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تبریک انتصاب حجت الاسلام شهریاری، ابراز امیدواری کردند که برنامه و اقدامات مثبت و مؤثری در دوره جدید انجام شود.

ایشان فعالیت های تقریبی بین مذاهب را حساس و مهم دانستند و افزودند: آیت الله العظمی بروجردی با آن عظمت توانستند درباره مصر آن کار مهم را انجام دهند اما متأسفانه رفته رفته تعطیل شد؛ دشمن همواره با جنایت های خود در ابعاد گوناگون سعی در افتراق بین مذاهب داشته است.

معظم له با تأکید بر تقویت ارتباطات امت اسلامی به ویژه علمای اسلام اظهار داشتند: ائمه طاهرین(ع) ما را به ارتباط با مذاهب دیگر با حفظ اصول راهنمایی کردند، ما هیچگاه از اصول خود دست بر نمی داریم اما باید ارتباطات محکمی بین علما وجود داشته باشد. باید توجه كرد هرگونه ارتباط میبایست بر مبنای شناخت اهلبیت و معرفی اسلام ناب باشد.

ایشان ارتباطات علما و فعالیت های علمی آنان را مؤثر دانستند و ادامه دادند: می توان جلسات علمی مناظره در کشورهای اسلامی تشکیل شود تا هرکس با احترام نقطه نظرات خود را مطرح کند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که مزیت فقه شیعه باید برای امت اسلام تبیین شود، ابراز داشتند: باید در حوزه علمیه قم افرادی برای فعالیت های بین المللی به ویژه در بعد تقریب مذاهب اسلامی تربیت شوند تا ضمن ارتباط گیری با جهان اسلام، بتوانند مزیت های شیعه را تبیین کنند.

ایشان عنوان کردند: باید تربیت ها و برنامه های تخصصی در حوزه جدی تر پیگری شود تا بتوانیم در هر زمینه ای اثرگذاری های لازم را داشته باشیم، امیدواریم در حوزه تقریب فعالیت های بزرگ تری انجام شود و آرزوی موفقیت داریم.