عظمت اسلام و انقلاب را برای جهان تبیین کنیم

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر تبیین فرهنگ مقاومت قرآنی گفتند: باید فرهنگ دینی و عظمت اسلام وانقلاب را برای جهان تبیین کنیم.

IMG_2615x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع ظهر امروز در دیدار رییس دفتر تبلغات اسلامی حوزه علمیه قم با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و سالگرد پیروزی انقلاب و با اشاره به تأکید معارف دینی بر استقامت گفتند: الفبای هر کار بزرگی داشتن استقامت است.

ایشان افزودند: بدون استقامت هیچ کار مهمی پیشرفت نمی‌کند،  علمای بزرگی که توانستند به قله های رفیع علم و تقوا برسند دارای استقامت بودند، تا وقتی انسان فقیه نشود  و استقامت نکند نمی تواند ابعاد اسلام را درست درک کرده و برای جامعه تبیین کند.

معظم له با بیان این که تاریخ اسلام با استقامت پیامبر و اهل بیت(ع) و بزرگان دینی گرده خورده است، اظهار داشتند: علمای اسلام در همه صحنه ها پیش قدم بودند و بزرگترین خدمات را به جامعه ارائه دادند، علما در جبهه علمی یعنی فقاهت و تربیت و همچنین ایستادگی در برابر هجمه های اعتقادی و فکری دشمن همواره استقامت کرده اند.

ایشان در ادامه با اشاره به مجاهدت های حاج قاسم سلیمانی ادامه دادند: حاج قاسم با جهاد، شجاعت و مقاومت خود دنیا را تکان داد و باید مجاهدت های ایشان تبیین شود، نباید تصور کنیم که این مسیر تنها یک حاج قاسم دارد بلکه بحمدالله امثال حاج قاسم زیاد هستند و باید سعی کنیم افراد بیشتری مانند ایشان تربیت کنیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که استقامت و تقوا زمینه ساز پیشرفت های افراد و جامعه است، ابراز داشتند: فرهنگ استقامت باید بر اساس فرمایشات قرآن و اهل بیت(ع) به خوبی برای جامعه تبیین شود.

ایشان در ادامه عنوان کردند: باید نظام اسلامی را حفظ کنیم و عظمت اسلام را به جهان نشان دهیم و در برابر دشمنان مجهز باشیم، امروز نباید خود را به قم محدود کنیم بلکه باید فرهنگ اسلام ناب برای جهانیان تبیین شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع  در پایان خاطرنشان کردند: دفتر تبلیغات زبان حوزه علمیه قم زبان حوزه است و باید رسالت های خود را به خوبی و درستی انجام دهد تا شاهد نتایج آن باشیم.